MissVivis synvinklar

Inlägg publicerade under kategorin Resor & restips

Av Vivi - 8 juli 2009 13:17

Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv (mer info kommer ;) )

även om mina fötter nog itne höll med *fniss* trots fotriktiga skor så blir fötterna lagom mörbultade av att gå fram och tillbaka på streets & avenues !

Idag började vi dagen med en dyr frukost och sedan satte vi oss i en taxi till Ground Zero, jag vet inte om detta är lämpligt att säga, men lite besviken blev jag. Jag hade hoppats att kunna se själva ground zero, men allt var inhägnat eftersom det var en enda stor byggarbetsplats, de håller fortfarande på att bygga upp resterna.

De verkar inte ha bestämt sig för VAD de ska bygga ännu men det blir ett minnesmärke. Det fanns ett monument och museum över det fruktansvärda dådet, men det låg ett par kvarter bort, vi valde att skippa det och gå till central park istället.

Central Park ligger på andra sidan Manhattan så det blidde en lååång promenad och tillslut tog vi taxi sista biten.

På vägen dit gick vi förbi Soho och han gå inte i en av mina favvo butiker, Victorias secret, kom ut därifrån med två fina bh:ar och 80 dollar fattigare! :)

Centralpark är N.Y hjärta och framförallt lungor, den är så otroligt mycket större än vad jag trodde och kom ihåg, är ni ngnsin i N.Y så får ni inte missa ett besök Central Park.

Detta var sista kvällen i N.Y och vi bokade ett bord på en italiensk restaurang på 1st Avenue som hette Destino. De hade helt underbar service och den godaste middagen jag ngnsin ätit (dyraste också :o ).

Jag åt en utmärkt tonfisk som smälte i munnen och sedan en tiramisu som var himmelsk!!! Någon dag hoppas jag återvända dit :)

Av Vivi - 7 juli 2009 12:32

Idag är första heldagen i N.Y och det är den dagen vi har mest bokat!

Först var vi på en underbar båttur ,  tre timmar tog den men då åkte vi också runt hela Manhattan, visste ni att det sammanlagt finns över 2000 broar i N.Y det ni !!!

Det som var så härligt med denna tur var att man såg så mycket av N.Y.  självklart var frihetsgudinnan en höjdpunkt! Jag tror inte man kommer mycket närmre henne utan att faktiskt åka ut till självaste Liberty Island.

Efter båtturen åt vi lunch och gick och kollade i lite butiker på vägen till teatern där vi skulle hämta biljetterna till kvällen föreställning av Phantom of the Opera *lycka*

Det blev lite stressigt då vi skulle hämta biljetterna tidigast kl 16 och föreställningen började 19 ! Vi hade ungefär 1-1½ timma på oss när vi var på hotellet igen att vila och göra oss i ordning.

Föreställningen var helöt fantastiskt, jag var så lycklig!! Det går inte att beskriva hur bra den faktiskt var, jag har ju velat se just Phantom of the Opera sedan jag var liten och att dessutom få göra det på Brodway!

Efteråt fick vi en bra bord på restaurangen tvärtöver operan, åt en lätte middag och sedan promenerade vi hem. Förbi Times square under tusentals neonljus :)   ......

Av Vivi - 6 juli 2009 16:29

Tjoho, efter en körning på ca 50 mil och en flygtur på lite över 8 timmar är vi framme i underbara N.Y

Hotellet heter Beekman hotel och ligger på 1:a Avenyn, vi älskar det!

De var så gulliga när vi checkade in, vi fick checka in redan när vi kom trots att incheckning först var tre timmar senare och pga av en yttepytte miss av receptionisten så uppgraderade hon oss till ett bättre rum eller jag skulle nog kallade det för liten svit! Det är en bit att gå för att komma mitt i smeten men inte mer än 10 min. till 5th Avenue ;)

Vi har ätit en god sen lunch på ngn slags pub här i närheten, en sandwich med cajungrillad kyckling *mums*

Än så länge är N.Y minst lika bra som jag kommer ihåg det och vi har det underbart!!! Ikväll ska vi upp till hotellets restaurang i toppen och ta en drink och se den underbara utsikten!

I morgon blir det båttur, sightseeing och Brodway som gäller!!

Kram på er där hemma!!

Lite mer om MissVivi

Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

Instagram

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se