Direktlänk till inlägg 10 juni 2013
För några veckor sedan var vi tvugna att köpa ny tvättmaskin, vi valde då att köpa en nya via Electrolux och vi valde även att få den hemlevererad och installerad. Det kändes tryggt och säkert då det kändes som man fick både en bra produkt och bra service... HA ! ( <---ironiskt HA)
Det gick bra i början, men en kväll när vi hade satt igång en tvätt så hör jag maken svära högljutt när han går in i badrummet, det var vatten över nästan hela golvet !
Tydligen hade installatören glömt att sätta en klämma på utloppsröret vilket resulterade i att det lossnade av vattentrycket och allt vatten rann ut på vårt badrumsgolv.
Som tur var upptäckte vi det hela innan vattnet nådde dörrkarmen, så förhoppningsvis har inget blivit fuktskadat.
På måndagen ringer jag Electrolux service som var de som installerade tvättmaskinen och de säger att de inte kan komma ut och åtgärda felet under veckan annat än på de tider jag jobbade 8-17, så jag sade då att min pappa kunde hjälpa mig med klämman, men att jag då ville ha ersättning ifrån dem då jag betalat för en installation som de inte utfört korrekt och dessutom kunde lett till vattenskador.
Killen jag pratade med skulle återkomma.
Jag hörde naturligtvis inget ifrån dem trots att jag ringde och påminde dem...
Efter två veckor ringer jag igen och denna gången återkommer de samma dag, men detta besked...
De anser att de inte fick chansen att åtgärda problem så jag får ingen ersättning.
Detta tycker jag då är fel, då jag sa att det visst hade fått chansen, men de kunde ju inte komma ut annat än de tider jag jobbade, men det är tydligen problemet... de jobbar bara sina tider och kan inte tänka sig flytta på det alls även om det är det som gjort fel.
Det är alltså jag som kund som ska ta ledigt från jobbet och förlora MER pengar för att de ska komma och åtgärda ett fel DE har gjort !!
GAHHHHHH!!
ALDRIG MER ELECTROLUX och jag kan rekommendera er att akta er för att få ngt installerat av dem om detta är "servicen" man får.
Jag blir inte ofta arg, men eftersom jag själv jobbar med service
blir jag riktigt arg då ett så kallat service förtag inte har ngn service alls !
Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.