MissVivis synvinklar

Alla inlägg under juli 2012

Av Vivi - 24 juli 2012 13:00

Det är inte ofta jag hittar dem så här sammanslingrade,

men oj vad söta de är när de är kompisar !

De är lite slöa nu när vädret är som de är,

men det verkar som de är helt nöjda med tillvaron !

Av Vivi - 23 juli 2012 10:23

Igår hade jag en jättemysig kväll med mina tjejor, vi pratade en massa om vad som har hänr senaste åren och vad som kommer hända. Det är mycket på gång nu i vårat tjejgäng med finaste fröken S som ska flytta till USA och jobba där i 1-2 år och goaste D som ska bli mamma. Är så himla glad över att vi har varandra och vi ska träffas nu på söndag igen , lycka !

Idag ska jag faktiskt iväg på "äventyr", jag ska till Skåne på en liten mini bloggträff hos finaste Malin (Fnulan). Malin har i helgen gått från att bli sambo till fru, så ett JÄTTE stort grattis till henne och framförallt hennes man som har fått en så underbar hustru !

Jag har aldrig träffat Malin förrut, men jag har följt henne blogg länge, så det känns jättekul att äntligen få krama om denna goa tjej. På vägen dit kommer jag dessutom plocka upp sötaste Ann-Sofie (Sojka) och hennes väninna, det ska bli mysigt att träffa henne igen. Det kommer nog bli en jättemysig kväll med lite grillning & många trevliga människor.  Jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg att ta kort och berätta om kvällen i veckan.

Detta blir min sista semestervecka och vi har lite lagom planerat, dessutom ser det ju ut att kunna bli lite bättr väder så jag ska försöka njuta av ledigheten så mycket jag bara kan !

Hoppas ni har det riktigt skönt därute mina vänner !

Jag vid Hovshallar

Av Vivi - 22 juli 2012 12:45

När Zandra var här åkte vi till några av mina favorit stället på Bjärehalvön, Killeröds Cafe & Hovshallar, rekommenderar dessa platser starkt om ni inte redan besökt dem. Andra fina ställen är Cafe Utsikten vid Båstad, Torekov och även Hallands väder ö. För det har faktiskt inte ösregnat varje dag utan många dagar har det varit bra utflyktsväder !

Här kommer lite foton från våra utflykter ....

Jag och maken precis vid utkiksplatsen vid italienska vägen som ligger i Båstad.

Hovshallar har otroligt vacker utsikt, men det finns annat spännande att titta på också !

Strike a pose ...

Detta ligger inte på bjäre, men inte långt från Tylösand hittar man Mölle och Riccardos glasscafe

Av Vivi - 20 juli 2012 11:39

50 kommentarer....

Ni anar inte hur glad jag är över att ni tittar in hos mig fast jag är så dålig på att svara på era kommentarer, jag lovar att när jag är tillbaka i mina rutiner kommer det bli bättre !

Ska försöka beta av era fina kommentarer och svara er lite i taget, 50 är lite mycket att ta på en gång.

Jag har precis haft världens bästa Zandra på besök, det har varit sååå mysigt ! Vi kom på att det nog var nästan ett år sedan vi träffades sist. Det har ju inte varit ngt strandväder direkt , men vi har varit på lite utflykter och visar henne några av mina favorit stället på Bjärehalvön. Vi har varit både på Killeröds Cafe och Hovshallar, lovar att visa lite foton i veckan. Andra saker vi hunnit med är glass på Riccardos och en shoppingvända i Halmstad.

Det är alltid lika mysigt att ha henne på besök och förhoppningsvis kan jag locka ned henne i höst igen

Semester har annars varit väldigt lugnt, vi har lite små arbeten på huset, ska förbättringsmåla lite och olja altanen, men vi väntar på att vädret ska vända så att vi har ett par dagar utan regn innan vi början.

Hur har ni det där ute annars ? Hoppas ni har det bra !

Jag tänker på er ska ni veta !

Massa kramar !!

Taget i juli 2011 då kan kunde sitta ute och äta...

Av Vivi - 19 juli 2012 11:30

You got to love Molly !

Hur många här vet vem hon är, räck upp en hand !

Av Vivi - 18 juli 2012 13:45

I sommar håller vi oss i Sverige , men i höst ....

Bild: Primetravels.com

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag berättade för er för någon månad sedan att jag vunnit en resa? läs här. Det var en jättestor grej för mig, för oss (för naturligtvis tar jag med mig maken) tyvärr har jag inte kunnat riktigt glädjas åt den förrän nu. Det har tagit flera månader för bolaget att boka hotell och flyg, det har minst sagt dragit ut på tiden trots att vi varit flexibla och gett dem klara besked.

Nu är det iaf ordnat, vi har flygbiljetterna i hand och första nätterna bokade, nu är det bara nätterna vi lagt till själva som ska bokas.

I oktobert åker vi till Mauritsius och stannar 10 dagar, det ska bli helt underbart och så lyxigt!!

Det är en sådan grej man kommer få vara med om en gång i livet !!

Till er bittra människor som muttrar och inte unnar mig denna vinst   tänker jag bara säga att man faktisk måste vara med och tävla för att vinna och jag tävlar rätt mycket, PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET !

Tjoho!

Av Vivi - 17 juli 2012 21:30

Lite bra sommarparty musik !

Lite mer om MissVivi

Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

Instagram

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se