Nu är det gjort, den allra sista beställningen!
Jag ska sluta handla på Ellos, jag ska skriva och be dem ta bort mig som kund & sedan vill jag inte ha en enda katalog eller liknande från dem.
Kan meddela att efter detta inlägget så hörde Ellos av sig och jag ahr fått tillbaka pengar för både returen och dessutom 50kr extra som plåster på såren. Tänk vad mycket fördelar det finns med att blogga.
Anledningen: Obefintlig kundservice !
Av alla de gånger jag skrivit eller ringt till dem (låt oss säga ca tio) så har jag träffat på EN trevlig människa (tack Stina för dagens samtal). Det jag är mest irriterad över är att när de inte höll sin leveranstid & jag fick retunera en vara pga det så fick jag ändå stå för full retur !
De tar högt betalt för både returer & byten, de håller inte leveranstiderna och både deras hemsida och kundservice krånglar.
Jag har försökt att skriva mail till dem tre gånger och ingen av gångerna kom det fram. En av gångerna jag ringde idag blev jag bortkopplad och när man kommer med klagomål rycker de på axlarna.
Jag brukar ha ganska sotr förståelse och stort tålamod, men vet ni ... nu får det vara nog. Om jag var ni skulle jag dessutom akta mig från att beställa därifrån, synd att ett företag med rätt så bra produkter ska vara så dpliga på service !
Bra vara, dålig service !
Johanna
20 juli 2011 13:23
Fan vad tråkigt sånt är.... och dåligt! Då skall inte jag heller handla där mer! Var i och för sig längesedan nu men ändå :)
Ja, tänk om det var lätt och bara göra det. Då hade det funkat kanon, tyvärr har hjärnan rent för mycket och säga till om :/
Jag har allt för många gånger hört att det är bara och äta, det sårar, för det visar att den personen inte har någon kännedom om sjukdomen, den vet inte hur mkt timmar man lägger ner på att försöka äta
har din syster varit sjuk länge? mår hon bra idag?
Ja, du får såklart hojta till om du besöker Kristianstad med.... :P Eller skåne haha
http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Jenny
20 juli 2011 16:21
Usch så tråkigt!! Jag har iofs aldrig haft problem med Ellos leveranstider, men visst har de ofta otrevlig personal som svarar i telefonerna, och visst är det hysteriskt dyrt att returnera en vara!
Hade problem med leverandtider med BonPrix en gång, men kvinnan jag pratade i telefon med var jättetrevlig och problemet löstes med en gång.
http://jennyelin.bloggplatsen.se
Sussi
20 juli 2011 20:44
Du måste verkligen ha haft väldigt otur. Jag har beställt från Ellos massvis med gånger men inte haft några större problem. Visst det där med att det står att en sak finns och sen när paketet kommer hem så är den inte med har väl jag med varit med om men i övrigt..
Skönt att du hittade ett ställe som verkar ha bra service i alla fall. Ellos är nog för stora. Dom behöver inte bry sig vilket är väldigt synd..
Det är bra att du inte känner någon press. När det väl är dags så ska det vara för att du och din man vill och inte för att vänner börjar skaffa barn. Tror nog det är många som trillar dit på den..
Kramisar
http://allt-om-inget.bloggagratis.se
MK
17 augusti 2011 17:37
Jag har ej fått pengar tillbaka eller sms från de. Retur skickades den 7/8-2011!
Aldrig mer ELLOS!
faheem.a.khan
6 april 2015 11:30
Jag köpte 3332 färger på nätet. Jag trodde att det kommer att bli bra så jag inte provat det. Nästan efter en månad jag provat det och det är det för stort än den normala storleken på 3332. Jag ringde kundservice på Ellos på telefonnummer 03.333.000 kl 11:00 på måndag 20150406. Jag pratade med en kille som var att ge mig beställaren tjänsten. Han var inte bra alls och bara svarade att man inte kan lämna tillbaka det eftersom det redan har gått mer än 14 dagar med dig. Och vi är inte ansvariga för storleken defekten eftersom det kan passa någon annan kanske inte dig. Och det beror på företaget som gör dem och det storleken kan variera från märke till märke. Jag bad honom att hur kan standard storlekarna variera från normerna? Jag bad honom att ge länken till klaga och han sade att de inte har någon koppling till klagomål och vi kan inte hjälpa dig med detta. Jag bad honom att jag inte vill förlora mina pengar på grund av företagets fel och han sa att vi inte kan hjälpa dig. Jag är Ellos kund för länge sen. Men nu är jag borta och aldrig komma tillbaka till min ärende är lyssnat.
Vivi
6 april 2015 19:39
Ush förstår dig :(