Direktlänk till inlägg 30 december 2009
Oj....jag fick precis en kommentar på dagens Dagens... bäst att skriva lite mer angående SIBAs REA!
Vi har utfört noggranna kontroller på alla ordinariepriserna.
I de allra flesta fall så har det ordinarie priset gällt i våra varuhus i närmare två månader och fler fall längre. Detta innebär också att de har sålts för dessa priser.
Parallellt med ordinariepriserna har vi även haft webbpriser som ändras flera gånger för att hålla marknadsmässiga priser på nätet. Webbpriser och ordinariepriser är inte samma sak. Kampanjen gäller 20 procent på ordinariepriset. Det har vi skrivit på reklamblad och på varje TV-modell på webben.
I kampanjen står ordinariepriset.
Vi vill vara tydliga och är noga med att följa alla regler när det gäller kampanjer.
Det är tråkigt när det felaktigt framgår hur vi sköter kampanjer.
Mellandagsrean på TV-apparater ville vi ha för att kunna ge våra kunder extra fina bud. Vid jämförelser på prisjämförelsesajter så går det att jämföra våra priser mot konkurrenter och då är våra TV-priser riktigt låga.
Vänliga hälsningar
Lina, informatör SIBA
Hmmm var det meningen att ge mig en liten smäll på fingrarna där?
Visst är det ibland lätt att dra förutfattade meningar av tidningsrubriker ?!
Tycker synd om Lina som säkert fått skicka ut detta meddelandet på massa bloggar och hemsidor m.m Tack för sitt svar Lina!
Jag har faktiskt inget emot SIBA, jag har alltid fått bra service där.
Jag hävdar dock fortfarande att butiker generellt ofta höjer sina priser någon månad innan jul för att sedan sänka dem i mellandagarna och det tycker jag är fel!
Sedan tycker jag det är synd att SIBA har fått ta hela smällen för det i tidningen.
Det är ungefär samma sak som när Swedbank fick så mycket dålig publicitet när finanskrisen började.
Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.