MissVivis synvinklar

Alla inlägg under augusti 2009

Av Vivi - 28 augusti 2009 14:12

Att jag skulle smita utan att ge er en helg bild ;)

Ha en bra helg (igen)!!!

ready for the weekendsee more Lolcats and funny pictures
Av Vivi - 28 augusti 2009 13:19

Japps , ni vet ju redan att det är fullt upp denna helg och jag brukar vara dålig på att skriva på helgerna, det blir definitivt inte bättre denna gång... Får se om jag kan gottgöra med lite fabulösa helghändelser och foton på söndag/måndag. Ni kommer iaf få receptet på tårtan jag sak göra till pojken, Chokladälskarens tårta. Letade receptet på nätet, men det finns inte!! Det förvånar mig eftersom den är så vansinnigt god!

Känner mig väldigt piffig idag måste jag bara säga... snäv lång grå kontorskjol (indiska) och det nya linnet jag köpte på Cubus rea.

Nya koftan från Gina får också vara med och tur är väl det för annars hade jag frusit ihjäl här på vårt kalla kontor!

Ha en underbar helg allihopa!! Här får ni lite gamla bilder på sötnosarna ....

Av Vivi - 28 augusti 2009 10:56

Attans... två attans idag.

För det första är jag så himla hungrig, ibland blir jag det vid elvatiden ungefär.... Jag har tidigare haft riskakor på jobbet för krissituationer som denna men de är slut... jag vill ha maaat! Jag vet ju hur mumsig lunch jag ahr med mig också, köpte färska räkor igår för att lyxa tilld et när pojken var borta på affärsmiddag (han gillar inte räkor så jag får pasas på när han inte är hemma).

Katterna kände doften och eftersom jag skämmer bort dem fick de naturligtvis provsmaka, men det var blandat resultat... *förvåning*

Jag delade räkan i två halvor och BÅDA katterna lät biten vara.

Vet att Angelique är kräsen, men Athena slukar ju det mesta.

Det visade sig att Athena visst ville ha ,men inte en så stor bit, när matte gjorde mindre bitar gick det bra. Angelique åt en liiiten bit, men var inte överentusiastisk...knas katter!

Det andra attans är att jag glömde jackan idag, det blåser och är regntunga moln på himlen, inte så kallt, men det känns som om jag kommer sakna jackan.

Tur att uteserveringarna har värmare och filtar! :)

Av Vivi - 28 augusti 2009 10:06

Det var ett tag sedan så nu kommer en stripp med peekaboo.....

Till alla goingar där ute !!!

Klicka på bilden för att se hela

Rose Is Rose
Av Vivi - 28 augusti 2009 08:52

Idag ska jag iväg på afterwork med en tjejkompis och ev. en till.

Ska bli otroligt roligt för det var länge sedan jag träffade båda, vi kommer ha en massa att prata om. Tyvärr kommer det inte bara vara bra saker vi pratar om, men det känns som om det är viktigare att få prata när det inte är bara bra, eller hur?

I morgon har det ordnat sig bra, jag kan följa med upp till Göteborg och det ska bli kul att få umgås med F. däruppe, det blir nästan hela tjejgänget som kommer upp. Samma sak där egentligen ....inte bara bra saker vi kommer prata om ...

Det blir en riktig tjejhelg denna helgen!

Jag tänker en massa på de kompisar jag har runt omkring mig som mår dåligt just nu , det är ett par stycken. Det är relationer, hälsa och annat som ställer till det :(

Jag önskar man kunde köpa lycka och att om jag kunde köpa lycka, att jag hade haft råd att ge dem massor!

(klicka på bilden för att se hela)

Rose Is Rose
Av Vivi - 28 augusti 2009 08:09

Häromdagen kom jag hem och var sugen på att ta en advokado till salladen vi höll på att göra, men advokadon låg inte på sin vanliga plats, den hade trillat på golvet. Jag tänkte inte mer på detta utan plockade upp advokadon och slängde den (den var nämligen alldeles stötskadad).

Igår när jag kom hem låg båda mina nyinköpta advokados på golvet....jag började bli misstänksam... jag lade upp den igen efter en koll och ja ... det var fullt med små klo- och bitmärken.

Igårkväll såg jag henne, advokado-marodören, hoppa upp på bänken och sedan hör jag *duns duns*

Jag vet inte varför hon har börjat ge sig på de oskyldiga små grönsakerna (eller är det frukter...hmmmm ).

Nu får de bo i skafferiet där vassa små kattklor och kattänder inte kan komma åt dem, mina advokados vill jag ha ifred, men jag borde nog köpa katten en ny leksak :)

Av Vivi - 27 augusti 2009 15:22

Nu blidde jag lite gladare, vi hade besök från Manpower nyss, inte min kontaktperson utan en annan som jobbar här, det var hans kontaktperson som kom.

Hon är alltid lika trevlig och glad Pia och även om jag inte är hennes ansvar så hälsar hon på mig och tar sig tid att växla några ord.

Hon sa att jag fått en massa beröm och att jag avr omtyckt här, sådant värmer, det gör mig väldigt mycket gladare.

De vet fortfarande inte hur det blir med våra uppdrag om vi får fortsätta eller inte, mer information kommer nog i september. De kommer låta våra uppdrag rulla på så länge iaf så det är iaf inte ngn uppsägning på gång just nu!

Ett sådant besök gör så mycket, uppmuntran och beröm är guldvärt, speciellt när det är lite rörigt på arbetplatsen. Önskar alla kunde förstå det :)

Av Vivi - 27 augusti 2009 13:18

Jag har gett er lite semsterminnen tidigare, ett från Dominikanska och ett i från London.

Denna gången får ni följa med till Schweiz, det är en av de första resorna jag gör ensam, jag åker dit för att jobba som barnflicka. Jag känner familjen sedan innan då jag hjälp till att passa deras barn lite då och då, det är en underbar familj och vi kommer senare göra fler resor tillsammans...

Jag var framme i ett vitt gnistrande landskap och skidorten var precis som på film. En massa folk i hippa vinterkläder och goggels strosade på gatorna och letade efter det "rätta ölhaket".

Barnen var underbara och föräldrarna mycket bättre än de jag jobbade permanent som barnflicka hos, Schweiz var fantastiskt! Vi hade en enorm utsikt från balkongen över vita fjäll och massiga berg, en damm låg runt hörnet där ankor och fiskar samsades om utrymmet.

Redan andra dagen blev jag dålig, jag fick förmodligen någon form av matförgiftning, vet inte vad det var men efter den gången kan jag inte äta ngt som har kombinationen vitchoklad och kokos.

Som tur var blev det inte långvarigt, med lite envishet var jag på benen igen efter 24 timmar.

"Semestern" flöt på efter det, på min lediga tid försökte jag åka lite snowboard, tyvärr slutade det med en lätt stukad vrist och det finns få personer som kan vara så jäkliga som fransmän/schweizare när man behöver hjälp att ta sig ned för en skidbacke *mutter*. Vet inte hur många jag bad om hjälp som bara åkte förbi ....

Efter detta åkte jag inte mer snowboard, trots att pappa Johan var så gullig och sa:

"- men om vi ordnar en riktigt snygg instruktör åt dig ? "

Pärlan (om man nu kan kalla det så) denna semestern var ändå hemresan.

De skjutsade mig till tåget som jag skulle ta till Geneve, vi åkte i god tid. Det fanns et ställe där jag skulle byta tåg, pga av förseningar blev detta otroligt stressigt. Med stor packning (hade ju bl.a en snowboard med mig) sprang jag från tåget in på stationen för att köpa biljett till nästa tåg, när jag står och köper biljetten ropar det ut avgång för det tåget jag ska med, jag stuvar runt på packningen för att få fram pengar, ned med mobilen i fickan och sedan sprang jag allt jag kunde .... och jag hann med.

Väl på tåget puster jag ut, mobilen i fickan och biljetten i hand och ... och ... vart tog plånboken vägen ...det låg i min Quiksilverkasse, den som innehöll... PASS OCH FLYGBILJETTER!!!!

Jag sitter alltså 21 år gammal på ett tåg till Geneve utan varken pass, ID, pengar eller flygbiljetter, de står så fint ngn stanns vid biljettkassan.

Jag gör som de flesta skulle gjort...jag ringer mamma!

Dålig idé inser jag i efterhand eftersom jag gav HENNE min panik istället :)

Jag lyckas få tag i konduktören som naturligtvis inte kan ett ord engelska, han ringer upp en kollega som kan LITE engelska och med gemensamma krafter förstår hon mitt dilemma. Jag har sådan tur att de har hittat kassan och tagit hand om den, jag får hoppa av på nästa station så ska de försöka få med den på nästa tåg.... försöka ....

När jag hoppar på nästkommande tåg (tack gode gud att vi åkte tidigt) och det är är min enda och sista chans att komma i tid till Geneve och flyget. Konduktören visar inte med en min att han vet ngt om ngn kasse, jag får vänta ...och vänta ....

Det visade sig att de hann, kassaen fanns med på tåget.. däri mitt pass, flygbiljetter osv.

De timmarna , den sträckan..de var den längsta resan i hela mitt liv och jag lovar er att jag blev ett par år äldre!

Det är ändå en resa som jag mest har positiva minnen av, på den resan blev jag nog vuxen!  :)

Lite mer om MissVivi

Kontakt:
missvivi@hotmail.se

Veckans tips

Bloggträff 7 Maj i Skåne !!

Instagram

Hitta i bloggen

Bloggisar

Roligheter

Bloggar jag läser

Något jag brinner för...

Stöd frisk och Fri, föreningen mot ätstörningar

SMS

Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.

Här har jag varit

För ett år sedan.....

Hitta recept

Matbloggstoppen

Köp en recension

Köp en recension på min blogg på blogvertiser.se