Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009
Apollo... det ska mycket till för att jag ska resa med dem igen...
Detta skrivs då jag blev inspirerad av expressens artikel...
Vi hade planerat, sparat och sett fram emot detta jättelänge, nu skulle vi äntligen iväg på vår lyxresa. Vi hade bokat en resa till Dominikanska republiken, två veckor!!
Denna semester.... jösses....
När vi kom fram till hotellet insåg vi (som man ofta gör) att det inte alls var så fint som på bilderna. Rummen var allt annat än fräscha och inte ordentligt städade, lakanen luktade svagt av mögel iställetför tvättmedel. Inte den typen av rum man önskar när man får vara långa stunder på rummet eftersom Dom.rep. hade den värsta regnperioden på nästan 10 år. Soltimmarna fanns där, men inte var de så många som det brukar vara där borta.
Ok, väder kan man inte styra... men städning och standard kan ett resebolag hålla koll på.
Vad händer om man inte underhåller en AC ? Den börjar läcka vatten!
Detta resulterade i att jag halkar och slår huvudet i stenväggen ....KNAK säger mitt huvud. Vi tar en badhanduk för att stoppa blödningen, jag håller i handduken och pojken håller i mig med sin ena arm och håller upp mina tunga dygnsura pyamasbyxor med den andra, då vi vadar fram (nämde jag att det regnade mycket) på gångarna till receptionen.
Vi måste sett lustiga ut när vi kom in i receptionen, vi fick gå till en läkare i närheten och han limmade ihop mig, bokstavligen!
Efter detta fick jag order om att ta det lugnt i två dagar och inte sola, fick ställa in en av utflykterna. Apollo kunde ev. ordna så vi kunde få byta rum, men alternativen var nästan värre än det rummet vi hade, många rum läckte in vatten från ytterdörrarna.
Toppen på allt detta var på hemvägen då vi var ca tre timmar försenade. Vi skulle med ett inrikesflyg, det blev så bråttom att vi inte hann chacka in bagaget, vad gör de då när man kommer med stora resväskor till säkerhetskontrollen. Jo, de säger att om en i personalen kan eskortera oss de 50 metrarna till gaten behöver vi inte kasta allt flytande, dyra shampon, ansiktscremer och den fina rommen vi köpt. Vi var de ENDA i kontrollen och säkert 4 anställda, ingen ställde upp. Vi fick kasta ALLT, rommen däremot ställe de undan, DEN åkte inte ned i soporna.
När vi kom springandes till gaten möttes vi av en väldigt sur och arg flygvärd som minsann lät oss veta vilket bekymmer vi orsakat (för det var ju vårt fel att vårt flyg var 3 timmar försenat). Då brast det, tjejen som aldrig gråter offentligt bröt ihop totalt, jag grät nästan hela vägen hem ...
Sms:a FRISK50 eller FRISK100 till 729 80 så skänker du 50 eller 100 kr.